SAFRAN İNİŞ TAKIMI SİSTEMLERİ VAKA ÇALIŞMASI

Safran İniş Sistemleri (önceden Messier-Bugatti-Dowty olarak biliniyordu), iniş takımı sistemlerinin tasarımı, geliştirilmesi, üretimi ve desteklenmesinde dünya lideridir.

Gelişmiş mühendislik yetenekleri, entegre sistem teknolojisi ve kapsamlı bir program yelpazesindeki deneyimden oluşan eşsiz bir kombinasyon, Safran Landing Sistem'in çok çeşitli uçaklar için yenilikçi çözümler sunmasını sağlar.

Nikken 2007 yılında bir Airbus A350 Bogie Kolu parçası üzerinde yarı finiş işleme uygulamasını optimize etme projesi üzerinde çalışmak üzere ilgili şirket tarafından davet edildi. Nihai çözüm, altı milli Droop & Rein dik frezede aynı anda 583kg Titanyum Dövmenin işlenmesini gerektiriyordu.

Orijinal uygulama, indekslemenin manuel olarak gerçekleştirildiği bir makinede 3 bogi kolunu işleme şeklinde idi. Bu indeksleme işleminin her biri, manuel olarak, 15 dakika sürdü ve bir operatörün makinenin içindeki işlemi gerçekleştirmesini gerektirdi - Titanyum talaşı ve soğutma sıvısı ile kirlenmiş bir ortamda gerçekten ideal değil.

CNC Döner tablalarla desteklenen altı parçanın makine tablasına entegrasyonu, bir dereceye kadar mühendislik ustalığı gerektiriyordu. Parçaların merkezleri arasında 3.500 mm olan çözüm, Nikken’in TAT320 destek tablalarının makine yatağının ortasına arka arkaya monte edilmesini gerektiriyordu. Bu optimize edilmiş alan ve parçalar arasındaki mesafenin mutlak minimumda tutulmasına izin verdi. Döner tabla tarafında, tezgah tablasının her iki ucuna altı adet Nikken CNC601B Döner Tabla monte edildi ve maksimum işleme alanı sağlandı. Bu düzene erişerek, ileride uçak gereksinimlerinin değişmesi durumunda daha büyük parçaların yerleştirilmesi için tezgah tablasında ek alan bulunmasına imkan verir.

CNC Döner tablalar monte edilip entegre edildiğinde, her indeksleme işlemi 15 saniye sürer ve operatörün makine alanına girmesi gereğini ortadan kaldırır, bu da çalışmada önemli bir iyileştirme sağlar. Nihai sonuç, on takım değişikliği de dahil olmak üzere altı parçalık bir yükleme için önemli ölçüde iyileştirilmiş çalışma süresidir ve saatte etkileyici bir tasarruf sağlar. Altı parçadan oluşan her bir yüklemenin değeri göz önüne alındığında, Safran için işlemin çevrim sürelerini en aza indirirken% 100 doğruluk sağlayacak şekilde optimize edilmesini sağlamak çok önemlidir.

CNC kontrol entegrasyonu, altı işmili takım tezgahını altı CNC Döner Tabla ve TAT ünitesi ile birlikte çalıştırmak için 840D Siemens kontrolü kullanılarak Siemens tarafından gerçekleştirildi.

Bu, Safran için bir uygulamadır, tam bir CNC çözümüne geçerek elde edilen verimlilik kazanımları, insan müdahalesini en aza indirgemek ve üretmdeki süreyi azaltmak için süreçleri iyileştirmeye devam etmeyi gerektirir ve havacılıktaki büyük iş parçalarının üretiminde ileriye giden yolu işaret eder.